zaterdag 8 maart 2014

Ogen tekort



Het charmeoffensief van de natuur heeft zijn uitwerking niet gemist. Door het zonnige en warme weer van de laatste dagen bloeit er overal ineens van alles. Ik weet gewoon niet wat ik het eerste zal fotograferen. Dit is puur genieten.

The charm offensive of nature has not missed its effect. Due to the sunshine and great weather of the last days suddenly flowers bloom everywhere. I don't know what to photograph first. This is pure delight.


Helleborus

De Helleborussen, die in mijn vorige blog zo prachtig als voor- en achtergrond voor de sneeuwklokjes dienden, staan nu volop in bloei. Het is een moeilijke plant om te fotograferen. Een wirwar van bloemen maakt het bijna onmogelijk om een bloem fotografisch te isoleren en bovendien staan de planten erg dicht op elkaar. Ik besluit de Helleborus maar even met rust te laten. 

The Hellebores, which I have used in my previous blog as stunning fore- and background for the snowdrops, are now in full bloom. It is a difficult plant to photograph. A tangle of flowers makes it almost impossible to isolate a flower photographically and moreover, the plants stand very close together. I decide to leave the Hellebore and go on with something else.


Helleborus

Terwijl de Toverhazelaar (Hamamelis), jaarlijks één van de eerste bloeiers, nog de laatste bloemen opent, zijn ook de bloemen van de Japanse sierkwee (Chaenomeles) en de Schijnhazelaar (Corylopsis) inmiddels open. Wat een weelde. Van alle andere bloeiende bloemen geniet ik zonder die te fotograferen. Het zijn er gewoon teveel en ondertussen ben ik ook nog met de (water)vogels bezig. Voor volgend jaar blijven er dus nog genoeg uitdagingen over.

While the Witch hazel (Hamamelis), annually one of the earliest bloomers, still opens the last flowers, the flowers of the Japanese quince (Chaenomeles) and the Corylopsis are also open now. What an abundance. I enjoy all other blooming flowers without photographing them. There are just too many and in the meantime I am busy trying to photograph (water)birds as well. Plenty of challenges left for next year!



Op deze en onderstaande 3 foto de Hamamelis. 
On this and the following 3 pictures the Hamamelis in different varieties.







Schijnhazelaar (Corylopsis)

Japanse sierkwee/Japanese quince (Chaenomeles)


En omdat ik het niet laten kan nog een foto van de sneeuwklokjes, maar nu in een andere setting. Because it is so much fun to photograph, at the end another photo of the snowdrops in another composition.



Vergroot zijn de foto's mooier. Klik daarvoor op de eerste foto.
The photos are enlarged even more beautiful. Click on the first picture.


Allemaal bedankt voor jullie reacties en lovende woorden op de foto's van mijn vorige blog "Invitation to Spring". De eerste foto uit die serie was het meest favoriet. Ook bedankt voor jullie complimenten over de tekst. Schrijven vind ik erg leuk om te doen, maar niet altijd heb ik de tijd en inspiratie daarvoor. 

Thanks to all my friends abroad for their spontaneous, nice comments and praising words on my last blog. Most favorite was the first picture. I hope we keep in touch. Of course I will visit you on your own blog.


Groetjes/Greetings from the Netherlands, Joke





41 opmerkingen:

  1. Ønsker deg en riktig god helg Joke :-) , kjempe fine bilder !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt momenteel inderdaad met volle teugen genieten van al het moois wat er in de natuur te zien is Joke, en je camera maakt overuren hoor. Je laat ons hier een hele fraai serie foto's zien, Ik wens je een heel fijn zonnig en goed foto weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Todas muy bonitas, con unos tonos y unos desenfoques preciosos, la última es magnífica, es una composicion sutil y elegante, enhorabuena, ya llega la primavera, las flores estarán en su máximo explendor, un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Joke
    Wat geven deze mooie opnamen het echte lente gevoel, prachtig.
    Groeten en een goed weekend.
    Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om te zien alles wat op het moment bloeit en uitloopt.
    Dit blog is echt genieten Joke.
    Mijn voorkeur gaat uit naar foto 6,7 8. en 9.
    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi weer Joke.
    De paar dagen zon die we tot nu toe gehad hebben laten alles zo snel veranderen.
    Geniet ervan.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is inderdaad genieten Joke, de Helleborus blijft neerbuigend hè?
    Terwijl dat met zo'n voorkomen helemaal niet nodig is!!
    De Hamamelis heb ik dit jaar gemist ,maar daar heb ik wel het hoefblad voor kunnen kieken.
    Prachtige serie, met een super uitsmijter! Geniet van het weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hej Joke
    I like the helleborus photo very much! Calm and soft.
    Greetings
    Jettemajken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is gewoon een promotie lente-site.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat maak je toch vreselijk inspirerende foto's! Prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Cada dia me gusta mas entrar en tu blog,amiga,tus trabajos son muy buenos.
    Un fuerte abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Joke, heerlijk hè, dat mooie weer. Natuurlijk bekijk ik alles in de vergroting, om te smullen van al het moois wat je aanbiedt!
    foto 2 en 6 zijn mijn favorieten. Schitterend!
    Fijne zondag Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Er zitten schilderachtige schilderijtjes tussen, prachtig van kleur en bokeh, sfeervol op de kiek weten te nemen.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha ik kan me voorstellen dat jij momenteel ogen te kort komt Joke, alle bruist de grond uit, de lente is losgebarsten. Een prachtige serie van jouw favoriete onderwerp. Mijn favoriete foto's zijn 6 en 7 waarbij je de bloemen mooi tegen een achtergrond in hun eigen kleur hebt.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig Joke, moesten we op voor soort foto's verleden jaar wel heel lang wachten, dit jaar is het echt al vroeg genieten van het voorjaarsgevoel. Je hebt echt al heel wat moois kunnen waarnemen.
    Foto 2 van je Helleboris heb je ook heel mooi in beeld gebracht. Maar ook foto 8 en 10 zijn zeker favoriet bij mij.
    gr. Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk Lente blog en wat een diversiteit, Joke... GENIETEN is dit!
    Heerlijk die kleuren en die zachtheid... heel mooi!
    Fijn weekend en lieve groetjes, Anna :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Joke.

    Prachtig zoals je de bloemen weer laat zien.
    Mooie bloemen en prachtig op de foto door je gezet.
    Super mooi!

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldige serie, allemaal even mooi met een lichte voorkeur voor foto's 1, 6, 9 en 10!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Joke,
    jij hebt genoten...., ik van jouw resultaat!
    Prachtig, met (voor mij) de helleborus als mooiste.
    Groet uit een zonnig Stieltjeskanaal,
    Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  20. HEEL mooi JOKE
    ik ben terug

    een dikke zoen van Belgïe

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Brilliant flowers images, very excellent Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel erg mooi gedaan Joke heerlijk he zo genieten van alles wat er weer in bloei staat lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie serie Joke-ben weer terug-p.c. weer op orde-xp vervangen.
    Groet eilandstaete.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh, ik deel uw vreugde, Joke. Is het niet geweldig. Al het leven begint opnieuw. Hier niet zo veel bloemen als de jouwe. Maar Pasque ik heb gezien en narcissen. Breng snel foto op mijn blog.

    Uw foto's zijn weer zo mooi. Deze delicate kleuren die ik heel graag.

    Ik wens u een geweldige week en blijven weer en charmante motieven voorjaar
    die Waldameise

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ha Joke, herkenbaar, je weet gewoon niet wat je moet kiezen als fotografie doel.
    Jij laat hier weer een schitterende bloemen serie zien, wat is die toverhazelaar toch mooi. Ik zie hem hier helemaal niet. Prachtig al die ontluikende natuur. Ik kan niet wachten tot ik weer buiten mag spelen, en dan kiezen wat de bestemming / doel gaat worden....
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Your photos are pure joy. Although Spring is coming up soon... we still have a lot of snow. I suspect we haven't seen the last of it either. More is forecasted for tomorrow.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Joke,
    Hele mooie foto's!! Alles schiet ineens de grond uit en leuk ook om de knopjes uit te zien komen, zoals in die fleurige foto's 8 en 9. Grappig met die waterdruppel eronder.
    Het is nu effe genieten hoor van het mooie weer.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  28. These are very lovely images that give us all hope that spring is just around the corner.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. O o o Joke, wat zijn ze weer schitterend. Voor mij maakt het onderwerp niet eens zo heel erg veel uit. Ik kijk voornamelijk naar de schoonheid van de foto. Waarschijnlijk omdat ik niet zo'n flora-fiel ben ;-) Het lijkt wel of je het er toe doet, want ook in deze serie schieten er weer 2 voor mij bovenuit. Nummers 8 is zo mooi vanwege die heerlijke kleuren, maar die druppel maakt de foto. Nummer 10 is gewoon in 1 woord schitterend. Uitstekende plaatsing van de klokjes in de lichtbol.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heerlijk blog Joke en ja... alles lijkt ineens te willen groeien en bloeien.
    Je laat hier ook een varia aan fantastische kleuren zien. De rode kleur van de Hamamelis vind ik echt supermooi. Echt een geniet serie waarbij ik foto 1 en 2 echt geweldig vind. ook foto 6 en 9 zijn heerlijke plaatjes.
    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geen twijfel mogelijk: de lente barst in volle hevigheid los. De ene na de andere mooie foto die je hier laat zien bewijst dat overduidelijk. Het is duidelijk dat je hier je hart aan verloren hebt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Bien fotografiada esta belleza que nos regala naturaleza, Joke, con unas composiciones muy cuidadas y buenos bokeh.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Joke,

    Heel herkenbaar het is nu al heel moeilijk om keuzes te maken wat je gaat fotograferen, maar het wordt de komende tijd alleen nog maar moeilijker. De natuur ontploft zo'n beetje. Je tweede rode Hamamelis met rode achtergrond vind ik schitterend, maar de laatste, de sneeuwklokjes is helemaal perfect, heel mooi positie gekozen zodat de witte lichtcirkel net achter de klokjes valt. Hele mooie compostie ook vanuit de linkerhoek (kijkrichting)

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Joke, wat weet je toch iedere keer weer die bloemen zo fraai "te pakken " te krijgen. Bovendien moet je er maar oog voor hebben (ogen tekort voor wie het ziet, dat is niet iedereen).

    Groetjes, Marius

    BeantwoordenVerwijderen
  35. een prachtige serie weer Joke!
    foto 1,6 en 7 zijn mijn favorieten.
    de rode hamamelis vind ik echt geweldig mooi.
    groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. een schitterende reeks...

    daar fleurt men van op

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geef mij nu maar die twee eerste romantische foto's als top van deze prachtige serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Die helleborus is moeilijk te fotograferen, maar het is je toch heel goed gelukt hoor. zelfs met dauwdruppels. Ik vind ze prachtig, evenals de japanse sierkwee en de sneeuwklokjes.
    Een mooie serie Joke.
    Leuke header heb je nu.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi Joke,
    Wat een heerlijkheid toch weer, deze serie.
    De helleborus heb je heel mooi zacht in beeld gebracht, maar de mooiste foto van deze reeks is voor mij nr 6, onderwerp en achtergrond zijn zo mooi met elkaar in balans.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hello Joke,
    What a gorgeous series!
    You are the queen of flowers, my friend!
    Those photos of the Helleborus and Snowdrops are just amazing!
    Can't keep my eyes off them!! :)
    You are truly gifted!
    Enjoy your weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.